zaterdag 26 april 2008

Koranvertaling


Verrast was ik toen er vanochtend plots agressieve reacties op het Youtube-filmpje van mij over Kader Abdollah waren geplaatst. Het filmpje was al maanden oud. Ik begreep niet waarom de reageerder (Romanticlown) zo agressief reageerde op een zo onschuldig filmpje. Er zijn filmpjes van recentere datum waar je als moslim terecht boos over kunt worden ;-(. Totdat ik even wat ging googlen en het begreep: de geplande Koranvertaling door Kader Abdollah is deze week uitgekomen. De agressieve reactie was niet gericht naar mijn filmpje, maar naar Kader en zijn Koranvertaling.

Ik reageerde onmiddellijk en kreeg een paar uur later zelfs bijval van een ander die Abdollah een held noemde omdat hij een leesbare Nederlandse Koranvertaling had geschreven. Ik blijf echter twijfelen of het wel slim is om te reageren op dit soort ongenuanceerde reacties en of het ergens toe leidt. Het past natuurlijk wel helemaal in het thema 'literatuur en (on)geloof'... Reacties?

Geen opmerkingen: